:: " WAHAI ANAK KESAYANGANKU, BERTAQWALAH KAMU KEPADA ALLAH WALAU DI MANA SAHAJA KAMU BERADA. DAN JANGAN SESEKALI KAMU MENYEKUTUKAN ALLAH DENGAN SESUATU YANG LAIN " ::

Facebook Badge

About Me

My photo
Cukuplah hanya ku katakan bahawa cita-citaku menjadi seorang isteri yang solehah dan menjadi ibu yang berpegang teguh kepada agama Allah dan Rasul-Nya.. Melahirkan generasi al-Quran yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Ayah Ibu

Ayah Ibu

Kakak

Kakak

Abang Ngah

Abang Ngah

Adik

Adik


Blog @ Scrapbook

Monday, February 15, 2010

Suatu hari ibu pernah membaca majalah Pa & Ma. Ibu tertarik dengan artikel yang menceritakan tentang buku skrap. Mereka mencadangkan agar ibubapa membuat buku skrap untuk menyimpan memori tentang si buah hati dari ia lahir sehingga besar.

Sejak dari itu ibu menyimpan cita-cita untuk membuat buku skrap untuk anak ibu. Sejak dari aisyah lahir, ibu ingin mengabdikan detik-detik indah setiap hari bersama anak ibu di dalam sebuah buku. Namun, untuk mencipta sebuah buku skrap, ia memerlukan masa dan kos. Bagi ibu, kos itu tiada masalah, masalah yang amat besar adalah masa. Ibu tidak punya banyak masa untuk menyiapkan sebuah buku skrap. Kerana ibu masih study. Masa yang ada amat berharga untuk membaca kitab-kitab kuliah dan menghafalnya.

Justeru, ibu mencipta blog ini bagi menggantikan buku skrap tersebut. Blog ini bukan untuk tatapan umum dan blog ini tidak ibu hebahkan kepada sesiapan pun. Ibu ingin merakamkan segala memori bersama anak-anak ibu di dalam blog ini. Harapan ibu, bila anak-anak ibu sudah besar dan boleh membaca, dapatlah anak-anak ibu membaca segala tulisan ibu di dalam blog ini. Biar anak ibu tahu isi hati ibu, biar anak ibu tahu perjalanan hidup ibu dalam membesarkan kalian. Semoga blog ini menjadi memori indah buat kita sekeluarga.



0 comments: